HTML

Amerikába mentem

Végre tényleg összejött minden! Ittvagyok 23 évesen, friss diplomával és teli ambícióval. Így valóra válthatom egy régi álmom. Irány Amerika! Ez lesz az Én történetem. Csak remélni tudom, hogy érdekes és élvezetes lesz ez az egész iromány mindenkinek! Az esetleges stilisztikai és egyéb hibákért előre is elnézéseteket kérem. Szokni kell még a dolgot!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Ziebi: És most látom csak, már a családod is megvan...nem is értem...gondolom te sem. Mi a férjemmel jöt... (2008.09.29. 21:24) Amerika zárva!
  • Mono: Szia! O de sajnalom, mar mindnekinek bezengtem h jon egy fiu aupair :) Most mit fogsz csinalni? An... (2008.08.11. 02:35) Holnap követség
  • Suzy: Na szia Dávid! Most reggel már olvastam a kommentedet, de 8-ra kell mennem, szal rohanok. Viszont... (2008.07.12. 07:23) Röviden és tömören!
  • Belya: Gratulálok! Remélem jó lesz minden! (2008.07.09. 22:51) Ez hihetetlenül jó érzés!!!!!!!!
  • Suzy: Szia Dávid! Pontosan július 21-én indulok, 12.35-kor indul a gépem Ferihegyről, és amerikai idő s... (2008.07.04. 12:50) Csak röviden

2008.08.01. 20:15 SUNNY06

Amerika zárva!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nos tartozok pár dologgal.

 

Mint ahogy azt látni lehet, nem túl rózsás a helyzet. Két hete voltam a követségen, ahol két óra várakozás után 7 másodperces beszélgetés után(inkább a konzul beszélt) megtagadták a vízumkérelmemet. Indoklás: AZÉRT, MERT JOGUNK VAN HOZZÁ!

 

Azt hittem felrobbanok. Ezért is nem írtam. Fellebeztem. Tegnap voltam újra. Kis túlzással, de a vizeletminta kivételével mindenhonnan vittem igazolást, hogy én haza fogok jönni. A vége az lett, hogy tegnap egy másik konzullal beszélgettem 15 percet, aki elmesélte, hogy azért nem tud nekem vízumot adni, mert fiatal és egyedülálló vagyok ezért nagy a kockázata, hogy kintmaradnék, meg különben is nem érti, hogy a nyelvtanulás hogy jön az au pairkedéshez. MOndtam neki, hogy szerinted az egy év alatt semmit se fog fejlődni a nyelvtudásom, meg nem fogok suliba járni!?

Megkérdeztem, hogy mi a garancia arra, hogy az a több ezer leányzó aki kiment már korábban nem jön össze valami amcsival és kurvára nem megy haza. és egy 20 évesnek mivel van több hazajövetelre sarkalló dolga, mint nekem.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://amerikabamentem.blog.hu/api/trackback/id/tr83596493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dorothy 2008.08.02. 02:44:53

Szia Dávid! Már egy ideje olvasom a blogodat, de még nem írtam kommentet. Mindegy, nem is ez a lényeg. Annyira sajnálom. Komolyan. Ez tényleg irtó rossz érzés lehet. De nem úgy van, hogy a J1-es vízum csak 12 hónapra szól, és utána nem hosszabítják meg senkinek? Akkor meg hogyan maradhatnál kinn? Komolyan mondom, hogy nem értem. Ezek teljesen hülyék.

SUNNY06 2008.08.02. 13:08:53

Szia Dorothy!

Úgy van, hogy a J1-es vízumot 12+1 hónapra adják, viszont a hatodik hónap körül megkérdezik, hogy akarsz-e hosszabítani még egy évvel. Ezt csak kint udod meghosszíbítani. vagy maradsz még egy évet annál a családnál akinél vagy, vagy keresel egy másik családot.
A kintmaradás meg úgy lehetséges, hogy az egyik este nem mész haza! Ilyenkor a vízum lejárta után illegálisként leszel az országban. Amiből rengeteg van kint. Honfitársaink közül is sokan vannak ilyen formában kint. Dolgoznak és élik az életüket. Lebukás esélye kicsi, mivel a kinti jog nem ad lehetőséget a rendőröknek szimpla igazoltatásra. Nyomós indokkal lehet csak igazoltatni valakit, amihez szabálysértést kell elkövetned. Így szépen éled az életed. Folyamodhatsz zöldkártyához is. Vagy megházasodhatsz, amihez jár a zöldkártya, csak ezt nagyon szigorúan ellenőrzik.

Dorothy 2008.08.08. 09:04:57

Szia! Köszi a választ :) Ez mind igaz, de akkor is, egy csomó au pairt kiengednek... Szemétség és kész. Mit tudsz most csinálni? Remélem azért nem adod fel.

Ziebi · http://saltlakecity.blog.hu 2008.09.29. 21:21:49

Huh, most olvasom, sajnálom :(

Igen, J1-et évenként kell hosszabbítani...


Következő lépés?

Ziebi · http://saltlakecity.blog.hu 2008.09.29. 21:24:09

És most látom csak, már a családod is megvan...nem is értem...gondolom te sem.
Mi a férjemmel jöttünk ki, mégis miből gondolják hogy haza akarunk majd menni?
Azt hiszem eddig nem is gondoltam bele milyen szerencsénk volt a vízummal.
Grrr.
süti beállítások módosítása